Κυριακή 4 Σεπτεμβρίου 2011

2κύλινδρος VW 1.4 TSI




Με στόχο την περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης η VW αναμένεται να παρουσιάσει στην έκθεση της Φρανκφούρτης τη νέα γενιά κινητήρων 1.4 TSI που θα εξοπλίζονται με σύστημα απενεργοποίησης του ενός ζεύγους κυλίνδρων (συγκεκριμένα τους υπ’ αριθμόν 2 & 3). Πρόκειται για την πρώτη εφαρμογή συστήματος shut-off σε 4κύλινδρο μηχανικό σύνολο μαζικής παραγωγής με πρώτο πεδίο το νέο 1.4 TSI με απλή υπερτροφοδότηση, ισχύ 140ps και ροπή 25.4kg.m μεταξύ 1500-4000rpm. Ο νέος 1.4 TSI θα τοποθετείται σε μοντέλα της εταιρίας από τις αρχές του 2012.

Το σύστημα ζυγίζει περίπου 3kg, αποτελείται από δύο ολισθαίνοντες οδηγούς πάνω στον εκκεντροφόρο εισαγωγής και εξαγωγής που ρυθμίζουν το άνοιγμα 8 βαλβίδων (του 2ου & 3ου κυλίνδρου). Κάθε οδηγός φέρει από δύο διαφορετικού προφίλ έκκεντρα, το κανονικό (normal) και το μηδενικό (zero profil). Μέσω ηλεκτρομαγνητικών ενεργοποιητών δύο μεταλλικοί πείροι κανονίζουν την ολίσθηση των οδηγών. 


Το μηδενικό προφίλ απενεργοποιεί τις βαλβίδες και οι κύλινδροι «σφραγίζουν» με τον ψεκασμό να διακόπτεται. Η διαδικασία απενεργοποίησης ολοκληρώνεται σε περίπου μιάμιση περιστροφή του εκκεντροφόρου, σε περίπου 13-36msec ανάλογα με τις rpm του κινητήρα.Υπό συνθήκες χαμηλού ή μεσαίου φορτίου το σύστημα απενεργοποιεί προσωρινά το ένα ζεύγος κυλίνδρων μειώνοντας κατά 0.4lt/100km την κατανάλωση (κατά 8gr/km τα CO2), σύμφωνα με τις προδιαγραφές NEDC. Φυσικά, υπάρχει και το σύστημα Start&Stop που στη «νεκρά» θέση απενεργοποιεί πλήρως τον κινητήρα με όφελος 0.6lt/100km.


Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρία το μεγαλύτερο όφελος αφορά όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται εν κινήσει π.χ. στα 50km/h με 3η ή 4η σχέση κιβώτιο όπου εξοικονομείται έως και 1lt/100km. Η νέα σειρά 1.4 TSI για το 2012 πληροί τις προδιαγραφές Euro6 ενώ ακόμη και στη 2κύλινδρη λειτουργία οι κραδασμοί και οι δονήσεις είναι ιδιαίτερα μικροί.


 Το σύστημα shut-off στον 1.4 TSI του 2012 μπορεί να ενεργοποιηθεί σε εύρος στροφών 1400-4000rpm προσφέροντας ροπή μεταξύ 2.5-7.5kg.m.Η παραπάνω συνθήκη κίνησης αντιστοιχεί στο 70% του ευρωπαϊκού κύκλου οδήγησης ενώ ένας αισθητήρας στο πεντάλ του γκαζιού διαβάζει το οδηγικό στιλ και ανάλογα μεταβιβάζει τα δεδομένα ώστε ο εγκέφαλος να αποφασίζει πότε να απενεργοποιεί και πότε να ενεργοποιεί τους δύο κυλίνδρους. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου