Με στόχο την περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης η VW αναμένεται να παρουσιάσει στην έκθεση της Φρανκφούρτης τη νέα γενιά κινητήρων 1.4 TSI που θα εξοπλίζονται με σύστημα απενεργοποίησης του ενός ζεύγους κυλίνδρων (συγκεκριμένα τους υπ’ αριθμόν 2 & 3). Πρόκειται για την πρώτη εφαρμογή συστήματος shut-off σε 4κύλινδρο μηχανικό σύνολο μαζικής παραγωγής με πρώτο πεδίο το νέο 1.4 TSI με απλή υπερτροφοδότηση, ισχύ 140ps και ροπή 25.4kg.m μεταξύ 1500-4000rpm. Ο νέος 1.4 TSI θα τοποθετείται σε μοντέλα της εταιρίας από τις αρχές του 2012.
Το μηδενικό προφίλ απενεργοποιεί τις βαλβίδες και οι κύλινδροι «σφραγίζουν» με τον ψεκασμό να διακόπτεται. Η διαδικασία απενεργοποίησης ολοκληρώνεται σε περίπου μιάμιση περιστροφή του εκκεντροφόρου, σε περίπου 13-36msec ανάλογα με τις rpm του κινητήρα.Υπό συνθήκες χαμηλού ή μεσαίου φορτίου το σύστημα απενεργοποιεί προσωρινά το ένα ζεύγος κυλίνδρων μειώνοντας κατά 0.4lt/100km την κατανάλωση (κατά 8gr/km τα CO2), σύμφωνα με τις προδιαγραφές NEDC. Φυσικά, υπάρχει και το σύστημα Start&Stop που στη «νεκρά» θέση απενεργοποιεί πλήρως τον κινητήρα με όφελος 0.6lt/100km.
Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρία το μεγαλύτερο όφελος αφορά όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται εν κινήσει π.χ. στα 50km/h με 3η ή 4η σχέση κιβώτιο όπου εξοικονομείται έως και 1lt/100km. Η νέα σειρά 1.4 TSI για το 2012 πληροί τις προδιαγραφές Euro6 ενώ ακόμη και στη 2κύλινδρη λειτουργία οι κραδασμοί και οι δονήσεις είναι ιδιαίτερα μικροί.
Το σύστημα shut-off στον 1.4 TSI του 2012 μπορεί να ενεργοποιηθεί σε εύρος στροφών 1400-4000rpm προσφέροντας ροπή μεταξύ 2.5-7.5kg.m.Η παραπάνω συνθήκη κίνησης αντιστοιχεί στο 70% του ευρωπαϊκού κύκλου οδήγησης ενώ ένας αισθητήρας στο πεντάλ του γκαζιού διαβάζει το οδηγικό στιλ και ανάλογα μεταβιβάζει τα δεδομένα ώστε ο εγκέφαλος να αποφασίζει πότε να απενεργοποιεί και πότε να ενεργοποιεί τους δύο κυλίνδρους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου